Beauxbatons
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beauxbatons

Beauxbatons: Harry Potter op de Franse Tovenaarsschool!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Verzorging van Fabeldieren

Ga naar beneden 
AuteurBericht
HanHan
Schoolhoofd
HanHan


Aantal berichten : 69
Waarschuwingen :
Verzorging van Fabeldieren Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Verzorging van Fabeldieren Right_bar_bleue

Galjoenen : 300
Niveau Duelleren :
Verzorging van Fabeldieren Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Verzorging van Fabeldieren Right_bar_bleue

Registration date : 19-07-08

Verzorging van Fabeldieren Empty
BerichtOnderwerp: Verzorging van Fabeldieren   Verzorging van Fabeldieren Emptyza jul 19, 2008 6:04 am

Verzorging van Fabeldieren 305893

Welkom bij de eerste les van Leer der Fabeldieren. Allereerst wil ik jullie ook welkom heten in het 3de jaar. Ik ben blij dat ik hersentjes van jullie de komende jaren wat mag vullen.
Ik zal even wat uitleg geven over mezelf.

Voorstelling

Ik ben dus HanHan en in het echte leven heet ik Hannelore. Ik ben slechts 11 jaartjes jong, en ik heb 1 oudere zus, van 13. Ook heb ik nog een dwergkonijntje, Pluizeke. Ik woon in België, in Limburg. Dat wat het zo'n beetje, voor de rest ben ik helemaal niet interessant. Als je nog vragen hebt, kan je me PB-en, maar nu gaan we maar verder met de les.

Regels

Hier ook nog kort even de regels. Want,
het is belangrijk om deze regels niet te overtreden!
Anders zal ik genoodzaakt zijn om punten af te trekken.

1. Niet kopiëren!
2. Niet spieken uit de les!
3. Stuur een raaf naar mij als je iets niet snapt.
4. Vul alle vragen in.
5. Als je geen zin hebt om een les te maken,
doe het dan ook niet! Maak alle lessen met plezier!
6. Gebruik AN (Algemeen Nederlands).
7. Als je iets met je eigen woorden moet vertellen, doe dat dan ook!
8. Maak geen onzintaken!

Lessenrooster

1. Inleiding
2. Hippogrief
3. Leefgebied
4. Boselfen
Toets van les 1, 2, 3 en 4
5. Noendoe
6. Giraffebok
7. Doxy's
8. Eenhoorn
Toets van les 5, 6, 7 en 8
Eindopdracht:Hippogrief

Dit wordt niet meer aangepast.

Het vak

Hieronder staat al wat basisinformatie over het vak Leer der Fabeldieren. Zo weet je een beetje waar we het over gaan hebben enz. In het vak Leer der Fabeldieren, zal je natuurlijk veel temaken krijgen met Fabeldieren. Je zal in bijna elke les wel wat geschiedenis krijgen, en jaartallen en namen zal je ook hier zeker goed moeten onthouden. Al trek ik zeker minder punten af voor een fout jaartal, dan voor een foute naam van een Fabeldier. Maar geen nood! Bij Leer der Fabeldieren zal je ook temaken krijgen met Bekende Personen, het Leefgebied... Dat was het zo ongeveer.

Verzorging van Fabeldieren Hanha-1

Zo, de inleiding is ook weer gedaan. Hopelijk was het een eerste leuke les. Veel succes met het huiswerk, en tot in de volgende les!



Vragen:

1. Stel jezelf voor in min. 50 woorden. (5punten)
2. Wat vind je van het vak? (3 punten)
3. Welke onderwerpen wil je de komende jaren nog behandelen? Minstens 3! (3 punten)
4. Wat vind je van het lessenrooster? (2 punten)
Terug naar boven Ga naar beneden
HanHan
Schoolhoofd
HanHan


Aantal berichten : 69
Waarschuwingen :
Verzorging van Fabeldieren Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Verzorging van Fabeldieren Right_bar_bleue

Galjoenen : 300
Niveau Duelleren :
Verzorging van Fabeldieren Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Verzorging van Fabeldieren Right_bar_bleue

Registration date : 19-07-08

Verzorging van Fabeldieren Empty
BerichtOnderwerp: Les 2 ~ De Hippogrief   Verzorging van Fabeldieren Emptydi jul 22, 2008 10:59 am

Verzorging van Fabeldieren 305893

Welkom bij nieuwe les van Leer der Fabeldieren.
Vandaag gaan we het hebben over een Hippogrief. Dit is een heel interessant dier, daarover straks meer.
Maar eerst komen jullie maar mee naar buiten, wat daar staat er één!

Geschiedenis

Het klinkt bij sommigen misschien gek, maar de Hippogrief heeft een heel interessante geschiedenis, in tegenstelling tot andere Fabeldieren. Zoals ik daarnet al zei.

Jannia Heleporticum Hippo, daar gaat het over. Ze leefde in 674 voor Christus.
Ze experimenteerde veel, tot grote ergernis van haar vader. Ze had toen ook al een dochtertje, maar haar man was overleden, dus woonde Jannia en haar dochtertje bij haar vader. Op een dag had ze enkele dingen bij elkaar gevoegd, namelijk een veer van een arend, wat haar van de manen van een paard, en enkele andere dingen waar we het later nog over gaan hebben. Maargoed, ze mengde deze ingrediënten en en klonk een enorme knal. Het dochtertje van Jannia was meteen komen kijken, en zag dat haar moeder overleden was. Het enige wat ze verder nog zag, was een ei. Enkele weken later kwam het ei uit. En toen was de Hippogrief geboren.
Meer hoeven jullie eigenlijk niet te weten.

Uiterlijk

Een Hippogrief heeft, zoals hier te zien, de kop van een arend, en het lijf van een paard. Natuurlijk loopt het gedeelte van de arend nog even door tot aan de nek. Zijn klauwen (voorpoten) hebben scherpe nagels. Dus, als je dicht bij een Hippogrief in de buurt wil komen, zul je erg moeten oppassen, want de Hippogrief durft deze klauwen al wel eens te gebruiken.

Verzorging van Fabeldieren 10icq9z

Benaderen

Nouja, hoe moet je nu dicht bij een Hippogrief in de buurt komen, zonder weggejaagt te worden. Allereerst loop je rustig naar de Hippogrief. Je houdt vooral goed oogcontact, want anders wordt de Hippogrief onrustig. Het oogcontact is ook zeker van het grootste belang. Vergeet dat niet! Probeer zo weinig mogelijk te knipperen met je ogen. Als je ongeveer 1 à 2 meter van de Hippogrief staat, maak je langzaam een diepe buiging. Je komt dan langzaam weer recht, en dan wacht je rustig tot de Hippogrief terug buigt. Is dit niet het geval, dan zou ik zo snel mogelijk wegrennen als ik jullie was. Maar als de Hippogrief toch een buiging gemaakt heeft, kan je hem aaien, en ook op hem vliegen.

Nuttig

Nou, een Hippogrief is ook best nuttig. Kijk maar eens:
Als de Hippogrief dood is, kunnen zijn veren gebruikt worden voor in een Duistere toverstok. Deze is heel zeldzaam, maar meer weet ik er ook niet van. Ook de staart wordt gebruikt, ook voor in een Duistere toverstok. Er zijn ook nog andere dingen (maag, darmen...) die worden gebruikt, maar aangezien jullie nog maar in het 3de jaar zitten, ga ik hier niet over verder.
Ook is een Hippogrief levend nog handig. Als je een Hippogrief goed kan benaderen, of je kent hem heel goed, dan kun je er ook op vliegen. De Hippogrief gaat tot 120 km/u. Dat is redenlijk snel, dus hij kan je makkelijk van de ene plaats naar de andere vliegen.

Enkele weetjes

Nog wat basisinformatie die ik zeker ga vragen op de toets.
- Een Hippogrief leeft op het land, maar ook in de lucht (volgende les hier meer over).
- Hij houd niet van onbeschoft mensen, dus ga ook zeker niet schelden.
- De Hippogrief is geen beschermde diersoort.
- Ze leven veelal in groepen

Verzorging van Fabeldieren Hanha-1

Dis is het huiswerk. Ik hoop dat jullie goed opgelet hebben, want er zijn enkele dingen geweest die je goed moest onthouden. Veel succes!

1. Ik welk jaar leefde Jannia?
2. Vertel kort de geschiedenis van de Hippogrief
3. Waar leeft de Hippogrief?
4. Wat is heel belangrijk als je een Hippogrief wil benaderen?
5. Heb jij al eens op een Hippogrief gezeten?
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verzorging van Fabeldieren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Beauxbatons :: Lessen en Afdeling :: Lessen-
Ga naar: