Beauxbatons
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beauxbatons

Beauxbatons: Harry Potter op de Franse Tovenaarsschool!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Toverdansen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
hermelienHP
Schoolhoofd
hermelienHP


Aantal berichten : 71
Woonplaats : Op beauxbatons
Waarschuwingen :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Galjoenen : 196
Niveau Duelleren :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Registration date : 17-07-08

Toverdansen Empty
BerichtOnderwerp: Toverdansen   Toverdansen Emptyza jul 19, 2008 1:02 am

Toverdansen 1216384816-070
Welkom bij de eerste les van Toverdansen. Deze les gaan we vooral de regels bespreken en ons voorstellen. Laat ik daar maar mee beginnen.


Voorstellen
Hallo klas, ik ben hermelienHP. Ik ben jullie lerares in, zoals je waarschijnlijk al wist, toverdansen.
Ik hou erg van hockey en, hoe kan het ook anders, van toverdansen. Ik ga naar school op mijn eenhoorn, en ik ben half glamorana. Genoeg over mij, we gaan nu de regels bespreken.

Regels
1. Als ik vraag in 50 woorden, doe dat dan ook.
2. Normaal nederlands, dus geen MSN taal en dat soort dingen.
3. Heb respect voor je leraar en je medeleerling.
4. Verzorgt huiswerk levert extra punten op!

Les
Vandaag doen we het niet heel uitgebreid, maar toch hebben we natuurlijk wel een klein lesje.
Toverdansen is een echte Franse sport, en ook de oudste. Toverdansen bestaat al 200 jaar voor Merlijn, en is al die jaren al even bekend. Voor toverdansen heb je wel altijd je toverstok nodig. Als je ie niet bij je hebt, zou je het gewoon dreuzel ballet kunnen noemen. Met je toverstok hoef je geen toverspreuken uit te spreken, maar je wel uiterstgoed concentreren. Je maakt met je toverstok mooie lijnen, die vervolgens nietbestaande, maar wel echte toverdans vormen worden. Terwijl je dat doet, dans je zo mooi als je kan. Dit kun je solo doen, maar ook met een partner. Later dit jaar meer hierover, nu het huiswerk!

Toverdansen 1216449925-690

1. Stel je zelf voor in minimaal 50 woorden.(3 punten)
2. Vertel in minimaal 30 woorden wat je van het vak Toverdansen verwacht.(3 punten)
3. Vertel in het kort wat je dit jaar nog allemaal wil leren.(2 punten)
4. Moet je toverdansen appart of met een partner doen?(3 punten)
5. Moet je een toverspreuk uitspreken, en zo ja, welke?(2 punten)


Stuur alle antwoorden naar hermelienHP, en je krijgt zo snel mogelijk antwoord!
Veel succes!!!


Laatst aangepast door hermelienHP op zo jul 20, 2008 9:05 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kindertent.nl/hermelienHP
hermelienHP
Schoolhoofd
hermelienHP


Aantal berichten : 71
Woonplaats : Op beauxbatons
Waarschuwingen :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Galjoenen : 196
Niveau Duelleren :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Registration date : 17-07-08

Toverdansen Empty
BerichtOnderwerp: toverdansen les 2   Toverdansen Emptyza jul 19, 2008 4:30 am

Toverdansen 1216384816-070
Welkom klas, bij de tweede les van toverdansen.
Vandaag gaat het over de geschiedenis van het Toverdansen.

Voorwoord
De geschiedenis van toverdansen is niet altijd even helder.
Soms dan was toverdansen weer een hit, en dan hoorde we er jaren niks van. Vandaag baseren we onze les op zo goed als alle feiten die er bestaan. We gaan deze les niet praten over onzekerheden, of dingen die we niet kunnen bewijzen. Er zijn een paar leuke weetjes, en ook minder leuke. Veel plezier!

Les
Toverdansen is zo 200 jaar voor Merlijn bedacht door Leon Mincardie. Leon was een jongentje van 7 die met zijn dreuzel ouders in Engeland woonde. Hij dansde altijd heel graag. Daardoor werd hij veel gepest, op school en in zijn buurt. Hij werd uitgescholde voor meisje, ballerina en allerlij nare dingen. Leon moest vaak huilen, maar had geen vrienden om wat leuks mee te doen, dus hij had niet veel afleidng. Loen was heel ongelukkig, maar was niet van plan om te stoppen met dansen. Dansen was zijn ding, en hij was niet van plan om daar ooit mee te stoppen. Dan zou hij waarschijnlijk niet meer gepest worden, maar dan zou zijn leven nog veel erger zijn dan dat hij al was. Toen Loen naar de middelbare school zou gaan, wou hij naar de dansschool, maar zijn ouders vonden dat geen goed idee. Daarom zou hij naar de openbare school voor Havo/Mavo niveau gaan. Hij was erg teleurgesteld, maar wat hij ook zei, hij mocht niet naar de dansschool. Plotseling kreeg zijn vader een baan in Frankrijk. Ze verhuisde naar Frankrijk, en nu mocht Leon wel naar de dansschool, omdat er bijna geen scholen waren te vinden waar ze Havo/Mavo niveau hadden. En toen kwam er een situatie, die sommige van jullie wel zullen herkennen. Hij kreeg een brief waarin stond dat hij een tovenaar was. Hij was al ingeschreven op Zweinstein, omdat hij daar altijd gewoond had, en dus niet naar Beauxbatons. Hij ging naar Zweinstein, en kwam in de afdeling Huffelpuf. Voor het eerst had hij vrienden, en voelde hij zich gelukkig. Hij studerde af, en ging werken op het ministirie. Als was dat niet iets wat hij echt wou. Hij wou dansles geven en zijn kennis aan andere kinderen overbrengen. Hij stapte naar het toen huidige schoolhoofd van Zweinstein: Albus Ravenmentus. Loen vertelde hem, dat hij dansles wou geven, maar Ravenmentus vond dit meer iets voor dreuzels. Daarom bedacht Leon iets waarmee het toch toverkunst was. Hij maakte met zijn toverstok bijzonderen lijnen, en het was een prachtig gezicht. Ook Ravenmentus was onder de indruk, maar vond het niet genoeg om een nieuw vak van te maken. Daarom ging Leon heel teleurgestelt weer naar zijn ouders in Frankrijk. Hij was zins jaren weer eens heel verdrietig, en hij had het gevoel dat niemand zijn talent waardeerden. Maar niets was minder waar. Op een dag kwam een tovernaar genaamd Pietje Pluizenbol naar hem toe. Hij stelde zichzelf voor als het schoolhoofd van Beauxbatons. Leon was verast, maar niet erg nieuwschierig. Hij twijfelde of hij ooit nog nieuwschierig zou zijn. Maar de man vertelde dat hij van Ravenmentus had gehoort dat hij een goed talent voor dansen had. Voor het eerst zins tijden was hij weer nieuwschierig. Pietje nam Leon mee naar zijn school, en bood hem het vak toverdansen aan. Leon's geluk kon zoals je wel begrijpt niet meer op. 40 jaar lang, heeft Leon het vak gegeven. Hij was in de tussentijd getrouwd met glammorana Aimée fleur manacoure. Toen Leon een vredige dood was gestorfen, nam zijn dochter
Aimée Britney Mincardie het over. Zo is telkens het vak van moeder op dochter, en van vader naar zoon overgegaan, en is het eigenlijk een soort familie bezit geworden. Ook ik stam dus af van Leon, de geweldige danser. En daar ben ik trots op!!!

Feitjes
Er zijn veel kleine feitjes over de geschiedenis.

1. Leon Mincardie wou toen hij nog niet wist dat hij tovenaar was, boer worden.
2. Aimée fleur manacoure is familie van Fleur Delacour.Haar nicht haar man is een Delacour. Ik ben dus ook familie van haar.
3. Aimée fleur manacoure zat helemaal niet in semera. Ze was een echt Viloki.

Twijfeltjes
Hier een paar puntjes, waarvan niet helemaalk zeker is of het waar is.

1. Leon had waarschijnlijk een overgrootvader die ook tovenaar was. Als dat zo is, stamt Leon niet helemaal af van alleen maar dreuzels, en was hij dus een echte tovenaar.
2. Leon heet waarschijnlijk als tweede naam Igor. Zijn moeder heet Kakrov van achteren en komt uit Bulgarije. Kakrov lijkt veel op Kakkarov, dus dit is haast wel zeker.
3. Toverdansen waarschijnlijk is bedacht door Leon's moeder. Zij is wel een dreuzel, maar toen Leon een oplossing zocht om het magische te maken, had zij waarschijnlijk bedacht om lijnen te maken.

Laatste woord
Een hele geschiedenis dus. Maar ik vond het belangrijk dat jullie het wisten. En nog iets: Wil je wat zeggen over Leon, hoe je het vind en zo, of heb je nog vragen erover, lever dat dan in bij je huiswerk, ik wil het graag horen, en je zult snel antwoord krijgen.

Toverdansen 1216449925-690

1. Van wie is de moeder van Leon waarschijnlijk familie?(2 punten)
2. Waarom had Leon geen vrienden?(2 punten)
3. Hoe heet Leon's vrouw en dochter?(4 punten)
4. In welke afdeling zat Leon?(2 Punten)
5. In welke afdeling zat Leon's vrouw?(2 punten)

Je kunt met deze les 12 punten halen.
Veel succes!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kindertent.nl/hermelienHP
hermelienHP
Schoolhoofd
hermelienHP


Aantal berichten : 71
Woonplaats : Op beauxbatons
Waarschuwingen :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Galjoenen : 196
Niveau Duelleren :
Toverdansen Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Toverdansen Right_bar_bleue

Registration date : 17-07-08

Toverdansen Empty
BerichtOnderwerp: sorry lesrooster   Toverdansen Emptyzo jul 20, 2008 9:04 am

Toverdansen 1216384816-070

Sorry allemaal ik was vergeten een lesrooster te maken.
Lesrooster
Welkom klas, ik wil dit even uitdelen. Dit is het lessenrooster van het komende jaar. Let dus goed op, zodat je weet welke lessen je moet maken.

Lessenrooster
1. Welkomsles
2. Geschiedenis
3. Magische Danspassen
4. Magische figuren
5. Toverwerk
6. Partner
7. Wedstrijden
8. Afscheidsles

We hebben geen toetsen omdat er niet veel te schrijven valt over sommige onderwerpen. Wel kan iemand die geen goede punten haalt bijles krijgen, of iemand die regels overtreed strafwerk schrijven. Doe dus je best!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kindertent.nl/hermelienHP
Gesponsorde inhoud





Toverdansen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toverdansen   Toverdansen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toverdansen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toverdansen lesrooster

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Beauxbatons :: Lessen en Afdeling :: Lessen-
Ga naar: